Mario Alberto escribió:
No estic d'acord en absolut. Sobre tot perquè són símbols que degraden a la dona i es vergonyós que l'esquerra es recolze en base al nou mantra de la "multiculturalitat". I no totes les cultures són igualment valuoses. En especial les que van en contra dels drets humans.
Jo estic molt sorprés per com a vingut l'esquerra renunciant a principis seus com la igualtat i el laicisme primant la religió (especialment la no catòlica) sobre valors tradicionals seus com el laicisme. La religió és l'opi dels pobles i l'esquerra europea s'ha oblidat d'això.
Uff. D'entrada, esta clar que l'Islam quant a religió teocràtica està basada en postulats masclistes. També és cert que l'Islam no és monolític, ni en el temps ni en l'espai. Són igual de musulmans ara a Egipte, Líbia, Iraq, . . . que en els anys 60 o 70. I no té molt a veure la situació de la dona ara amb la de avans. Tampoc la de la dona a Aràbia amb la les dones kurdes. Però en fi, això dóna igual per al que tratem.
Després esta el tema del mocador. Deixant a part si la xiqueta / xica que ho porta ho percep o no com una imposició o no, el resultat és que al final l'única que ix perdent és ella. No el que li imposa el mocador. Ni el que se'l prohibix.
Si ja pareix complicat que vagen a l'institut, per lo d'occidentalització que això els pot suposar als que imposen el mocador, no crec que avancem res posant-li´l més difícil a les xiques. Si ha d'avançar la dona en la seua situació en l'Islam, és des de dins, com ha ocorregut ja altres vegades. Que hi ha xiques que porten mocador ara, però les seues mares no ho portaven.
I el permetre que la gent porte mocadors, medalles o corbates, no crec que estiga renyit amb un estat laic. Sempre que es permeten totes, clar
Crec que si pensàrem perquè l'Islam és tan diferent ara del dels anys 50, 60 o 70, i els motius que han portat a això, seria més fàcil buscar la solució al problema. Que és indubtable que existix.
Au, no t'entretinc més. Tu estate en la teua faena i currat un bon post en el fil de
nomes per als homens